LLOTJA CANIGÓ núm 2
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Cercar

Resultados por:

Rechercher Búsqueda avanzada

Últimos temas
» UNES REFLEXIONS PER COMPARTIR...
por jona Dj Jun 19, 2014 10:45 am

» NOTA DE PREMSA
por Admin Dc Abr 16, 2014 1:18 pm

» BASES del "1er Premi Rossend Arus"
por Admin Ds Abr 12, 2014 2:54 pm

» Comunicat del G.•.O.•.C.•. referent a la proclama d'adhesió de la G.•.L.•.E.•. a la Monarquia Espanyola
por Admin Dc Mar 26, 2014 3:28 pm

» CATALANS EN LA MAÇONERIA
por Admin Dg Mar 09, 2014 1:41 am

» COMUNICAT DEL GOC SOBRE LES DECLARACIONS DE LA CONFERÈNCIA EPISCOPAL ESPAÑOLA
por Admin Dt Des 17, 2013 1:28 pm

» Risto m'ha parlat!
por guerome Dl Nov 11, 2013 12:16 pm

» El G.O.C. rep el Premi Nacional PRESIDENT LLUÍS COMPANYS
por turandot Ds Nov 09, 2013 9:52 pm

» NO N'HI HA PROU.
por Admin Ds Jul 27, 2013 7:05 pm

Compañeros
Crear foro
Novembre 2024
DlDtDcDjDvDsDg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Calendari Calendari

Poden entrar les dones??

5 participantes

Poden entrar les dones?? Empty Poden entrar les dones??

Missatge  guerome Dl Nov 23, 2009 3:16 am

Hola,

He llegit que hi han llocs a on no deixen iniciar-se les dones. És veritat que encara estem així?
guerome
guerome

Nombre de missatges : 12

Tornar a dalt Ir abajo

Poden entrar les dones?? Empty Re: Poden entrar les dones??

Missatge  Admin Dl Nov 23, 2009 3:25 am

Hola Guenon,

Doncs, fes una ullada a l'Apartat "Les Idees" i dintre d'ell ves a " La Maçoneria i la dona" i li fas una ullada... ja veuràs que encara hi han Obediències que no admeten a les dones en les seves llotges,

En tot cas, si encara tens algun dubte, m'ho tornes a demanar.

Salutacions
Admin
Admin
Cap de colla
Cap de colla

Nombre de missatges : 599

https://rlcanigo2.forocatalan.com

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  turandot Dc Nov 25, 2009 6:51 pm

Bones,
Com pot esperar una organització, associació o el que sigui, que sigui la Maçoneria, poder ser entesa en el Segle XXI? Es podria entendre si el seu àmbit geogràfic, fos l'Afganistan, però a Europa?
Puc ser metgessa,jutge, soldat,i miner; però no puc entrar a la Maçoneria.
Alguna cosa no funciona com cal.
Algú m'ho pot explicar?
Moltes gràcies
turandot
turandot

Nombre de missatges : 11

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  guerome Dc Nov 25, 2009 8:53 pm

Hola Turandot,

És veritat que des de fora, costa entendre aquest tema.

Així i tot, pel que he llegit, hi han organitzacions maçòniques que no accepten a les dones, altres que sí les accepten però separades dels homes, altres que les accepten junt amb el homes i finalment, altres que accepten solament dones.

De fet sembla que hi ha una gran varietat. El problema que hi ha, és que en funció de la política adoptada sobre aquest tema, llavors unes organitzacions no reconeixen con verdader maçons a altres organitacions.

Tot plegat, fa riure pels que com jo, no tenim més informació de com ha anat tot això.

Sigui com sigui, el que té de fer qui estigui interessat, es entrar en una organització maçònica que aquest tema, el porti de la manera que pensi que és la més adient per cada un.

Estàs interessada en entrar?... jo m'ho estic mirant, però encara no ho tic massa clar.

Adéu.
guerome
guerome

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Hipatia Dj Nov 26, 2009 3:00 am

Turandot tens raó. Ja sé que avui en dia les dones tenim tendència a calificar moltes actituds com masclistes, però amb sinceritat, penso que aquesta s'ho mereix de totes a totes.

De la mateixa manera dic que tampoc em sembla bé aquestes ordres maçòniques que solament accepten dones; penso que no hi ha que caure en el mateixos errors o injustícies, perquè el que es fa finalment, és donar la raó als que pensen que realment no som iguals (intel·lectualment), morfològicament, per sort, no ho som Smile

La veritat es que el poc que conec de la Maçoneria, és confús, per un cantó diuen que defenses la Igualtat, però pel que veig, no ho tenen massa clar.
Hipatia
Hipatia

Nombre de missatges : 7

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  guerome Dv Nov 27, 2009 4:32 pm

Hola a les dues,

És un tema que ve de molt lluny i que penso que no es pot reduir exclusivement a un tema del "masclisme".

Que consti que si acabo donant el pas per entrar, penso que ho faré en una organització que acceptin a homes i dones. Una vegada aclarit això, jo tampoc veig malament que si solament vols treballar amb homes o amb dones, ho puguis fer.

No es tractaria d'un problema de igualtat sí, igualtat no, sinó que per fer segons quines activitats, et pots trobar més còmode amb persones del teu mateix sexe...o no.
guerome
guerome

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  turandot Ds Nov 28, 2009 2:47 am

A veure, això que diu en guenon, semblaria raonable, si TOTES les organitzacions maçòniques tinguessin aquestes tres opcions: solament dones, solament homes, i mixtes, però pel que he llegit, em sembla que no és així, sinó que hi han organitzacions que solament accepten homes, que solament accepten dones i les que són mixtes (això no ho sé), probablement no acceptin grups de solament homes o dones.

El que vull dir és que el fons, del problema no queda resolt, en quant hi han organitzacions maçòniques (considerades autèntiques i amb tots el drets)que el tema de la Igualtat no ho entenen com jo i uns quant centenars de milions de persones.
turandot
turandot

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Hipatia Dc Des 02, 2009 2:50 am

A veure, si la Constitució reconeix la igualtat de drets i deures entre l'home i la dona, com poden haver associacions legalitzades en Espanya a on clarament s'estan infringint la Carta Magna?
Recordo no fa gaires anys, que el Club de Natació de la Barceloneta (penso), tampoc admetia a les dones com sòcies, va haver una denúncia, i van tenir que modificar els seus estatuts, per permetre l'accés a les dones. No es pot fer el mateix amb la Maçoneria?
Hipatia
Hipatia

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Albert Dv Des 04, 2009 2:17 am

Hola a tots,

Acabo de donar-me d'alta i em vull presentar com una persona interessada pels temes esotèrics i els grups que tradicionalment els han treballat. Fa ja bastant temps que vaig començat a llegir informació sobre la francmaçoneria i estic estudiant la possibilitat d'adherir-me.

En relació al tema que esteu tractant, reconec que no em preocupa massa (suposo que és perquè no sóc dona :-) )però que tenint les tres opcions que esmenteu, penso que si fos dona tampoc em preocuparia gaire. Aniria a un dels llocs a on m'accepten i ja està.

Aquesta part reinvidicativa penso que es tindria que treballar en altres àmbits i no aquí; en aquest sentit pot ser tenien que ser alguna associació feminista que donés les passes legals per obligar a modificar els estatuts d'aquelles organitzacions que vagin en contra de drets fonamentals, comn ara la igualtat.

Editat per darrera vegada per Albert el Dt Gen 12, 2010 7:52 pm, editat 1 cop en total

Albert

Nombre de missatges : 5

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Hipatia Dl Des 07, 2009 4:08 pm

Hola Albert,

Benvingut (suposo que en nom de tots)...

Penso que si realment vols ser maçó algun dia, tindries que començar a pensar una mica com ells. El tema de la Igualtat, no és un tema sense importància. De fet junt amb la Llibertat i la Fraternitat, formen el seu lema principal.

Que un tema com aquest, s'hagi convertit en el tema principal de discussió entre els diferents tipus de maçoneria, permet veure la importància que té per tots el maçons, tant pels que estan a favor com en contra de la integració de la dona a aquesta ordre.

Però vull anar una mica més lluny, i sortir-me de l'àmbit estrictament maçònic. A veure Albert, quins arguments pots donar-nos que justifiquen la no participació de la dona en qualsevol activitat que pugui fer un home?

Sincerament, as aquestes alçades, solament el manteniment d'una inercia (en el millor dels casos), pot explicar-ho. Perquè el pitxò, és si la raó d'aquesta exclussió, és per mantenir els privilegis de sexe que han tingut els homes, durant milers d'anys.
Hipatia
Hipatia

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Albert Dg Des 13, 2009 8:07 pm

Hipatia,

Amb la pregunta que em fas, el que vols és "que me coja el toro"... :-).
El més fàcil seria dir-te que no hi ha cap raó per impedir l'accés a les dones en qualsevol lloc o tasca que la pugui fer un home; i encara que estic bàsicament d'acord, hi han coses, com aquesta "inèrcia" que dius, que jo no li trauria la importància que té, especialment en institucions centenàries que han sobreviscut a situacions compromeses originades per grans pressions populars, a conseqüències de modes més o menys passatgeres, a on s'ha intentat que una institució centenària determinada, es definís expressament a favor d'un sistema polític específic, o en contra d'una religió concreta, o d'un sistema econòmic determinat... Les modes han passat i la institució a continuat, gràcies al que tu anomenes inèrcia, i que podria ser quelcom proper a la tradició.
Vol dir això que estic en contra del accés de les dones a les mines, a torejar braus (tornem al principi :-) ), a ser bisbes o ser maçones? No necessàriament, però entenc que aquest pas es vagi fent agafant el temps que faci falta, per estar segurs de que, si ha que trencar una tradició, es faci seguint una altra tradició... deixar passar el temps i veure què passa :-)

Ja s'ha dit que hi han entitats maçòniques que si accepten dones; penso que és un exemple de que aquest procés que he comentat ja s'ha encetat. No hi ha cap dona que si vol, no pugui entrar a la Maçoneria... on és el problema? :-)

Albert

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  turandot Dc Des 16, 2009 10:23 pm

Hipàtia,

El que l'Albert vol dir, és que encara tindríem que tenir el dret de cuixa vigent, esperant que el 100% dels homes estiguessin d'acord en suprimir la tradició.
turandot
turandot

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Albert Dl Gen 04, 2010 4:32 pm

Turandot,

Veus? amb això entrem en un altra tema, en el que estem completament d'acord.
Un costum dolent que causa humiliació, que es fruit de privilegis de classe, encara que sigui tradicional, no es deu permetre i s'ha d'abolir el més ràpid possible. L'únic bé que produïa el dret de cuixa, era particular i breu, mentre que el mal era general i perdurable en el temps.

Tornant al tema d'origen, no penso que hagi que esperar a que el 100% del homes estiguin d'acord, però el treball que està fent una de les dues grans Obediències sobre aquest tema, em sembla que ha trobat l'equilibre entre la tradició i l'esperit democràtic.

Es tracta del GOF, en lloc de prendre la decisió a nivell dels organs de decisió més alts, han deixat que cada llotja voti si vol o no, admetre a les dones al'Obediència.

La darrera votació feta aquesta tardor, ha donat quasi un empat, a favor (encara) de la NO acceptació de les dones, però està clar que la tendència ha canviat i el pas es farà en breu temps.

Penso que si a totes les obediències que a són mixtes, s'afegeix el GOF, l'altra gran obediència acabarà també acceptant a les dones... espero.

Albert

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Hipatia Dc Gen 06, 2010 6:26 pm

Albert:

Cito... "Veus? amb això entrem en un altra tema, en el que estem completament d'acord.
Un costum dolent que causa humiliació, que es fruit de privilegis de classe, encara que sigui tradicional, no es deu permetre i s'ha d'abolir el més ràpid possible"

Discriminar l'accés a la Maçoneria per ser dona, és causa d'humiliació (per les dones,) i fruit de privilegis de clase(del sexe masculí) però sembla que segons tu, aquesta situació no s'ha d'abolir el més ràpid possible... no sembla massa coherent... no?

Turandot, sembla que l'Albert és un d'aquells que diuen... "Sí, però en el pati darrera casa NO" :-)
Hipatia
Hipatia

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Albert Dt Gen 12, 2010 7:47 pm

Bé... sembla que s'ha fet una "aliança" de dues dones contra un home.
Algú va dir que "un home davant d'una dona, pot arribar a ser considerat com un déu, però davant de dues (o més) acabarà sent considerat irremeiablement, com un imbècil"... :-)

No seré jo qui comenci una discussió contra dues dones. En tot cas, em permeto recomanar-vos un treball de 13 planes que parla del tema de la dona i la Maçoneria i que penso que desenvolupa el que estem parlant d'una manera molt raonada i que comparteixo plenament.

http://www.scribd.com/doc/23263266/La-dona-en-la-Francmaconeria

Ja em direu el que us sembla...

Albert

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  guerome Dc Gen 20, 2010 7:33 pm

Albert,

Deixant a part que m'ha costat una mica baixar-me l'arxiu (t'has de donar d'alta a Scribd, encara que és gratuït), el treball sembla molt raonable i toca una mica el fons de la qüestió, que bàsicament seria que no es poden fer servir les mateixes maneres de mesurar les coses ara, que fa 300 anys (entre altres coses perquè llavors anaven de per peus, colzes i pams i ara anem pel sistema mètric :-).

Salutacions.
guerome
guerome

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Hipatia Dv Gen 29, 2010 3:18 am

Sorpresa!!! ...Albert, sembla que ets un home prudent :-)

No havia sentit dir això d'un home en relació a una o més dones i m'ha fet molta gràcia perquè es veritat.

També sembla prudent i raonable l'autor d'aquest treball que has recomanat i ve a confirmar que en relació a les dones, cada vegada hi han més homes que admeten que tenen que estar a la Maçoneria en termes d'igualtat en relació als homes.

Avui ha estat un bon dia... :-)
Hipatia
Hipatia

Tornar a dalt Ir abajo

Missatge  Contenido patrocinado

Contenido patrocinado

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum