Cercar
Últimos temas
» UNES REFLEXIONS PER COMPARTIR...por jona Dj Jun 19, 2014 10:45 am
» NOTA DE PREMSA
por Admin Dc Abr 16, 2014 1:18 pm
» BASES del "1er Premi Rossend Arus"
por Admin Ds Abr 12, 2014 2:54 pm
» Comunicat del G.•.O.•.C.•. referent a la proclama d'adhesió de la G.•.L.•.E.•. a la Monarquia Espanyola
por Admin Dc Mar 26, 2014 3:28 pm
» CATALANS EN LA MAÇONERIA
por Admin Dg Mar 09, 2014 1:41 am
» COMUNICAT DEL GOC SOBRE LES DECLARACIONS DE LA CONFERÈNCIA EPISCOPAL ESPAÑOLA
por Admin Dt Des 17, 2013 1:28 pm
» Risto m'ha parlat!
por guerome Dl Nov 11, 2013 12:16 pm
» El G.O.C. rep el Premi Nacional PRESIDENT LLUÍS COMPANYS
por turandot Ds Nov 09, 2013 9:52 pm
» NO N'HI HA PROU.
por Admin Ds Jul 27, 2013 7:05 pm
El G.O.C. rep el Premi Nacional PRESIDENT LLUÍS COMPANYS
+2
turandot
Admin
6 participantes
LLOTJA CANIGÓ núm 2 :: FÒRUMS DE DISCUSSIÓ SOBRE LA MAÇONERIA. :: Fòrums de discussió per a persones interessades sobre la Francmaçoneria.
Pàgina 1 de 1
La Llotja Canigó convida a l'assitència a l'acte d'entrega al Gran Orient de Catalunya del "Premi Lluís Companys" el proper dia 18 d'octubre d'enguany a les 20:30h al Teatre Sant Medir, carrer Constitució,17 La Bordeta.
Lliurarà els premis la Vicepresidenta del Parlament de Catalunya i portaveu d'Esquerra Republicana de Catalunya, Anna Simó i Castelló.
La relació del guardonats d'enguany han estat.
-Mauriel Casals.
-Carme Forcadell.
-Germà Bel.
-Institut Nova Història.
-La Fageda cooperativa catalana.
-Gran Orient de Catalunya.
Lliurarà els premis la Vicepresidenta del Parlament de Catalunya i portaveu d'Esquerra Republicana de Catalunya, Anna Simó i Castelló.
La relació del guardonats d'enguany han estat.
-Mauriel Casals.
-Carme Forcadell.
-Germà Bel.
-Institut Nova Història.
-La Fageda cooperativa catalana.
-Gran Orient de Catalunya.
Re: El G.O.C. rep el Premi Nacional PRESIDENT LLUÍS COMPANYS
No ho entenc, si se li ha donat aquest premi al GOC junt a altres guardonats com ara la Carmen Forcadell i la Mauriel Casals, serà perquè el GOC sí que fa política.
En principi això no hauria de tenir gaire importància si no fos perquè la Maçoneria de forma específica sempre diu que no entra en políticva ni en religió.
No ho entenc, algú mh'ho podria explicar?
En principi això no hauria de tenir gaire importància si no fos perquè la Maçoneria de forma específica sempre diu que no entra en políticva ni en religió.
turandot- Nombre de missatges : 11
resposta d'opinió.....
De la forma que jo ho vec no es tracta de fer politica. des que estic a la maçoneria no s'ha parlat mai de politica ni de religió tampoc. jo crec que el que aqui es busca és el benestar i l'armonia d'un poble: el poble català, sezillamente perque estem discriminats per España, ja que pel que està demostrant-se constanment, és de que no ens volen, llavors per evitar conflictes i buscar la via pacífica és millor escindir-se que no pas entrar en controvèrsies constants. és com una familia mal avinguda, lo millor és separar-se, està molt clar.turandot escrigué:No ho entenc, si se li ha donat aquest premi al GOC junt a altres guardonats com ara la Carmen Forcadell i la Mauriel Casals, serà perquè el GOC sí que fa política.
es busca la FRATERNITAT : del països catalans
es busca la IGUALTAT amb la resta de pobles i nacions i no a la discriminació.
es busca la LLIBERTAT dùn pais que vol ser lliure, com Catalunya, amb l'autodeterminació....
...perquè lliure?, per evitar més enfrontaments i poguer propagar la fraternitat i la concòrdia, no pas la discòrdia.
PER COMPRENDRE MILLOR TOT AIXÒ cal consultar l'autèntica història de catalunya, però no la que està tergiversada per l'estat espanyol i els mitjans de comunicació.
espero haber-te pogut ajudar a comprendre i haber-te aportat algo de llum.
gesuar- Nombre de missatges : 77
Ubicació : catalunya
Turandot,
Jo tampoc tinc gaire clar si la Maçoneria fa (ara) política o no
En tot cas sembla que sí que la va fer en altres temps. Tothom sap què era, no solament el primer president dels EEUU, sinó uns quants presidentes més han estat maçons, i no parlem de Bolivar, Miranda i altres lliberadors de l'actual America latina.
Pero tornant al primer missatge, la meva pregunta és: una coperativa o uns historiadors fan política? Són polítiques la Mauriel Casals o la Carme Forcadell?, és fer política defensar drets tan bàsics com la llibertat i els drets que un poble té? és fer política voler votar?.
De fet en un sentit ampli hi ha tantes coses que es poden considerar que és política, que la Maçoneria no podria fer res sense que se li pogues acusar de fer política, no?
Enfi, no sé si te he pogut respondre a la teva pregunta Turandot.
Bona nit.
Jo tampoc tinc gaire clar si la Maçoneria fa (ara) política o no
En tot cas sembla que sí que la va fer en altres temps. Tothom sap què era, no solament el primer president dels EEUU, sinó uns quants presidentes més han estat maçons, i no parlem de Bolivar, Miranda i altres lliberadors de l'actual America latina.
Pero tornant al primer missatge, la meva pregunta és: una coperativa o uns historiadors fan política? Són polítiques la Mauriel Casals o la Carme Forcadell?, és fer política defensar drets tan bàsics com la llibertat i els drets que un poble té? és fer política voler votar?.
De fet en un sentit ampli hi ha tantes coses que es poden considerar que és política, que la Maçoneria no podria fer res sense que se li pogues acusar de fer política, no?
Enfi, no sé si te he pogut respondre a la teva pregunta Turandot.
Bona nit.
guerome- Nombre de missatges : 12
Muy posiblemente yo soy la persona menos indicada para comentar o comprender en profundidad vuestros planteamientos sobre el tema de la entrega del Premio Nacional Lluis Company, al G.·.O.·.C.·.
Ahora bien, desde el máximo respeto y admiración a lo expuesto y
a las diferentes opiniones o criterios ya expresados o que puedan
manifestarse, y en aras a poder yo comprender lo mejor posible las mismas, me permito irrumpir en este coloquio.
Pienso que la palabra “política”, aparte de sus múltiples acepciones y origen, para situarla en la actualidad es necesario acudir al diccionario,en concreto al del RALE, (2005, Espasa Calpe) que entre otras definiciones dice:
POLITICA.
- Arte, doctrina u opinión referente al gobierno de los Estados,
- Comunidades, Regiones, etc.
- Actividad de las personas que gobiernan o aspiran a regir los
asuntos públicos.
- Técnica y métodos con que se conduce un asunto, orientación,
directriz.
Por otro lado el Institut d’ Estudis Catalans, (segunda edición), entre
otras definiciones establece:
- Ciència i art de gobernar, que tracta de l’ organización i de l’ Administració d’ un Estat en els seus afers interiors i exteriors.
- Manera de gobernar , d’ entendre la direcció dels afers públics.
El Preámbulo de la Constitució del Grand Orient de Catalunya, dice:
En el Apartado I - EVOLUCIO DE LA NACIÓ CATALANA.
Párrafo primero.(pag. 7) La nació catalana, amb la seva llengua i la seva cultura material i espiritual, formada durant els darrers deu segles de la nostra era………..
Después de relatar diferentes episodios históricos de nuestro país,
el apartado 8, (pag. 9) dice: La dissolució del règim feixista espanyol d’ençà del 1975 va permetre a Catalunya recuperar les institucions d’ autogovern perdudes el 1939…………..
En el apartado III, párrafo 4, dice:
En consecuencia de tot el que precedix, la familia francmaçònica
catalana, reunida, por mitjà dels seus representants, en Gran Assemblea
Constituent del Gran Orient de Catalunya, a la Gloria del Gran
Arquitecte de l’ Univers, en nom de la Francmasçoneria Universal,
al servei del progres i la libertad de la nació catalana i de tota la
Humanitat, aprova y proclama la següent CONSTITUCIO
El articulo 3 del Titol primer, de la Constitución del Grand Orient de
Catalunya, (en adelante, Constitució), que defineix el carácter i principis constitutius del GOC, dice:
El GOC reconeix i defensa el dret d’autodeterminació de tots el pobles del mon…………. i per tant, reconeix i defensa el dret de la nació catalana a constituir-se políticament en la forma que en cada moment els catalans i les catalanes decideixin lliura i democràticament.
El articulo 4 dice:
El GOC treballa per l’ enfortiment del patriotisme català, con a força cohesionadore d’ una construcción naciónal democrática i internacionalment, treballa pel reconeixement de la personalitat catalana entre el poble francmaçó i entre totes les nacions.
El articulo 9 dice:
El GOC es declara totalment apolític i decididament respectuós envers totes les religións……………
En mi opinión y vistos todos estos Principios y artículos, además de la larga tradición de hechos efectuados por el GOC, pienso que no es posible definirlo como sujeto de acción política, pues en ningún caso ni supuesto se acciona, actúa o pretende como:
Arte, doctrina u opinión referente al gobierno de los Estados, Comunidades, Regiones, etc. Actividad de las personas que gobiernan o aspiran a regir los asuntos públicos.
Técnica y métodos con que se conduce un asunto, orientación, directriz.Ciència i art de gobernar, que tracta de l’ organización i de l’ Administració d’ un Estat en els seus afers interiors i exteriors. Manera de gobernar , d’ entendre la direcció dels afers públics.
Entiendo que consecuentemente con lo definido en el artículo tercero, respecto al Derecho de Autodeterminación de los pueblos, el GOC, no puede por menos que manifestar y determinar que ese Principio es y debe ser aplicable al pueblo de Cataluña, si este lo decide libre y democráticamente.
Por ello no es de extrañar que Organizaciones o Partidos Políticos o grupos sociales determinados, puedan establecer su conformidad con dicho Principio, en la forma que mejor determinen, que por otra parte se incardina en los Principios de Igualdad, Libertad y Fraternidad.
Hasta el día de hoy, que tenga yo conocimiento, el GOC, como acción social dimanante del Principio de Libertad, expresa su deseo que de pueda efectuarse una votación o referéndum que permita conocer la libre opinión de los ciudadanos catalanes.
Si bien es verdad que la Francmasonería se define como apolítica, entendiendo como tal, las definiciones y acciones antes concretadas y la voluntad libremente expresada y ejecutada de su renuncia.
No es menos cierto que “política” es todo acto humano que trasciende el mero pensamiento (y según varios algunos, ni eso) para convertirse en una acción sea individual, personal, social, económica, ecológica y incluso “apolítica”, pues el ser humano en el acto de comerse una manzana o una naranja, o un plátano esta haciendo un “acto político” que puede tener incluso impacto en la política económica, social, agraria y ecológica, pero casi nadie lo entiende así.
La manifestación de IGUALDAD, puede ser interpretada como un acto político por aquellos que no la desean, y yo entiendo que es la manifestación de un Derecho Natural de las personas, ya que la igualdad en la raza humana es una realidad, con la riqueza de que esa igualdad, solo se da naturalmente en ser diferentes, (cada ser es una replica única en si mismo, e irrepetible a lo largo de la vida humana) y esa diferencia es un valor que en sí mismo nos vuelve a otorgar La Igualdad en la raza humana.
Parece lógico pensar que para los sistemas o ideologías totalitarias, o de pensamiento o verdad única, cualesquiera que sea su forma social de implementación, la LIBERTAD, es un acto político, o incluso ir más allá, mientras que para la Francmasonería es un sentimiento, un principio y un fin en si mismo para todo ser humano.
Por último la Fraternidad, es contemplada como acción política por aquellos que hacen de la diferencia, (raza, color, cultura, poder económico, etc.) una barrera que permita la justificación del ejercicio del poder sobre el otro, cuando para la Masonería es un acto de unión común de los humanos para el desarrollo de los dos anteriores principios.
Atahuan.
Ahora bien, desde el máximo respeto y admiración a lo expuesto y
a las diferentes opiniones o criterios ya expresados o que puedan
manifestarse, y en aras a poder yo comprender lo mejor posible las mismas, me permito irrumpir en este coloquio.
Pienso que la palabra “política”, aparte de sus múltiples acepciones y origen, para situarla en la actualidad es necesario acudir al diccionario,en concreto al del RALE, (2005, Espasa Calpe) que entre otras definiciones dice:
POLITICA.
- Arte, doctrina u opinión referente al gobierno de los Estados,
- Comunidades, Regiones, etc.
- Actividad de las personas que gobiernan o aspiran a regir los
asuntos públicos.
- Técnica y métodos con que se conduce un asunto, orientación,
directriz.
Por otro lado el Institut d’ Estudis Catalans, (segunda edición), entre
otras definiciones establece:
- Ciència i art de gobernar, que tracta de l’ organización i de l’ Administració d’ un Estat en els seus afers interiors i exteriors.
- Manera de gobernar , d’ entendre la direcció dels afers públics.
El Preámbulo de la Constitució del Grand Orient de Catalunya, dice:
En el Apartado I - EVOLUCIO DE LA NACIÓ CATALANA.
Párrafo primero.(pag. 7) La nació catalana, amb la seva llengua i la seva cultura material i espiritual, formada durant els darrers deu segles de la nostra era………..
Después de relatar diferentes episodios históricos de nuestro país,
el apartado 8, (pag. 9) dice: La dissolució del règim feixista espanyol d’ençà del 1975 va permetre a Catalunya recuperar les institucions d’ autogovern perdudes el 1939…………..
En el apartado III, párrafo 4, dice:
En consecuencia de tot el que precedix, la familia francmaçònica
catalana, reunida, por mitjà dels seus representants, en Gran Assemblea
Constituent del Gran Orient de Catalunya, a la Gloria del Gran
Arquitecte de l’ Univers, en nom de la Francmasçoneria Universal,
al servei del progres i la libertad de la nació catalana i de tota la
Humanitat, aprova y proclama la següent CONSTITUCIO
El articulo 3 del Titol primer, de la Constitución del Grand Orient de
Catalunya, (en adelante, Constitució), que defineix el carácter i principis constitutius del GOC, dice:
El GOC reconeix i defensa el dret d’autodeterminació de tots el pobles del mon…………. i per tant, reconeix i defensa el dret de la nació catalana a constituir-se políticament en la forma que en cada moment els catalans i les catalanes decideixin lliura i democràticament.
El articulo 4 dice:
El GOC treballa per l’ enfortiment del patriotisme català, con a força cohesionadore d’ una construcción naciónal democrática i internacionalment, treballa pel reconeixement de la personalitat catalana entre el poble francmaçó i entre totes les nacions.
El articulo 9 dice:
El GOC es declara totalment apolític i decididament respectuós envers totes les religións……………
En mi opinión y vistos todos estos Principios y artículos, además de la larga tradición de hechos efectuados por el GOC, pienso que no es posible definirlo como sujeto de acción política, pues en ningún caso ni supuesto se acciona, actúa o pretende como:
Arte, doctrina u opinión referente al gobierno de los Estados, Comunidades, Regiones, etc. Actividad de las personas que gobiernan o aspiran a regir los asuntos públicos.
Técnica y métodos con que se conduce un asunto, orientación, directriz.Ciència i art de gobernar, que tracta de l’ organización i de l’ Administració d’ un Estat en els seus afers interiors i exteriors. Manera de gobernar , d’ entendre la direcció dels afers públics.
Entiendo que consecuentemente con lo definido en el artículo tercero, respecto al Derecho de Autodeterminación de los pueblos, el GOC, no puede por menos que manifestar y determinar que ese Principio es y debe ser aplicable al pueblo de Cataluña, si este lo decide libre y democráticamente.
Por ello no es de extrañar que Organizaciones o Partidos Políticos o grupos sociales determinados, puedan establecer su conformidad con dicho Principio, en la forma que mejor determinen, que por otra parte se incardina en los Principios de Igualdad, Libertad y Fraternidad.
Hasta el día de hoy, que tenga yo conocimiento, el GOC, como acción social dimanante del Principio de Libertad, expresa su deseo que de pueda efectuarse una votación o referéndum que permita conocer la libre opinión de los ciudadanos catalanes.
Si bien es verdad que la Francmasonería se define como apolítica, entendiendo como tal, las definiciones y acciones antes concretadas y la voluntad libremente expresada y ejecutada de su renuncia.
No es menos cierto que “política” es todo acto humano que trasciende el mero pensamiento (y según varios algunos, ni eso) para convertirse en una acción sea individual, personal, social, económica, ecológica y incluso “apolítica”, pues el ser humano en el acto de comerse una manzana o una naranja, o un plátano esta haciendo un “acto político” que puede tener incluso impacto en la política económica, social, agraria y ecológica, pero casi nadie lo entiende así.
La manifestación de IGUALDAD, puede ser interpretada como un acto político por aquellos que no la desean, y yo entiendo que es la manifestación de un Derecho Natural de las personas, ya que la igualdad en la raza humana es una realidad, con la riqueza de que esa igualdad, solo se da naturalmente en ser diferentes, (cada ser es una replica única en si mismo, e irrepetible a lo largo de la vida humana) y esa diferencia es un valor que en sí mismo nos vuelve a otorgar La Igualdad en la raza humana.
Parece lógico pensar que para los sistemas o ideologías totalitarias, o de pensamiento o verdad única, cualesquiera que sea su forma social de implementación, la LIBERTAD, es un acto político, o incluso ir más allá, mientras que para la Francmasonería es un sentimiento, un principio y un fin en si mismo para todo ser humano.
Por último la Fraternidad, es contemplada como acción política por aquellos que hacen de la diferencia, (raza, color, cultura, poder económico, etc.) una barrera que permita la justificación del ejercicio del poder sobre el otro, cuando para la Masonería es un acto de unión común de los humanos para el desarrollo de los dos anteriores principios.
Atahuan.
Atahuan- Nombre de missatges : 1
Hola a totom
Yo voy a ser mas breve,pues haceis unos escritos muy extensos i con mucha retorica(desde la admiracion)
Bajo mi punto de vista creo que tienis todos mucha razón y no soy el mas indicado para opinar sobre este tema ,pues soy un ignorante... .pero creo que ,no es si se trata o no de hablar de politica y religion en la masoneria,si no ,de como mejorar en la vida,de ejercer cierta influencia u orientacion en los demas para que sean mejores,creo que eso es lo que a llevado a la G.O.C. a ser galardonada por el "Premi Lluis Companys".
Saludos:o
Yo voy a ser mas breve,pues haceis unos escritos muy extensos i con mucha retorica(desde la admiracion)
Bajo mi punto de vista creo que tienis todos mucha razón y no soy el mas indicado para opinar sobre este tema ,pues soy un ignorante... .pero creo que ,no es si se trata o no de hablar de politica y religion en la masoneria,si no ,de como mejorar en la vida,de ejercer cierta influencia u orientacion en los demas para que sean mejores,creo que eso es lo que a llevado a la G.O.C. a ser galardonada por el "Premi Lluis Companys".
hamlet- Nombre de missatges : 27
Hola hamlet,hamlet escrigué:...pero creo que ,no es si se trata o no de hablar de politica y religion en la masoneria,si no ,de como mejorar en la vida,de ejercer cierta influencia u orientacion en los demas para que sean mejores,creo que eso es lo que a llevado a la G.O.C. a ser galardonada por el "Premi Lluis Companys".
Doncs, a l'iniciar el tema, Turandot va establir una relació entre la concessió del premi i la política. A partir d'això tots hem anat donant la nostra opinió donant per vàlida la relació de Turandot.
És per això que m'ha agradat la teva visió del tema: S'ha concedit al premi per una altra raó o raons que no estan relacionades amb la política, sinó pel treball que fa la maçoneria de catalana.
guerome- Nombre de missatges : 12
Dispenseu que no hagi dit res en varis dies, però m'ha estat impossible.
Moltes gràcies a totes i tots per les vostres opinions que em permeten veure més clar les possibles raons per la concessió del premi Lluís Companys al GOC.
Vull aclarir que en cap moment he considerat que això no fos bo, ni pel GOC ni per a Catalunya, ans al contrari. Simplement em va semblar estrany que en un afer clarament polític, rebés aquesta distinció una organització maçònica.
M'imagino que aquest guardó premia a qualsevol persona o entitat que faci coses positives que ajudin a refermar a Catalunya com a nació, i això inclou un ampli ventall de possibilitats que no solament han de ser polítiques.
Moltes gràcies a totes i tots per les vostres opinions que em permeten veure més clar les possibles raons per la concessió del premi Lluís Companys al GOC.
Vull aclarir que en cap moment he considerat que això no fos bo, ni pel GOC ni per a Catalunya, ans al contrari. Simplement em va semblar estrany que en un afer clarament polític, rebés aquesta distinció una organització maçònica.
M'imagino que aquest guardó premia a qualsevol persona o entitat que faci coses positives que ajudin a refermar a Catalunya com a nació, i això inclou un ampli ventall de possibilitats que no solament han de ser polítiques.
turandot- Nombre de missatges : 11
LLOTJA CANIGÓ núm 2 :: FÒRUMS DE DISCUSSIÓ SOBRE LA MAÇONERIA. :: Fòrums de discussió per a persones interessades sobre la Francmaçoneria.
Pàgina 1 de 1
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum