LLOTJA CANIGÓ núm 2
¿Quieres reaccionar a este mensaje? Regístrate en el foro con unos pocos clics o inicia sesión para continuar.
Cercar
 
 

Resultados por:
 


Rechercher Búsqueda avanzada

Últimos temas
» UNES REFLEXIONS PER COMPARTIR...
por jona Dj Jun 19, 2014 10:45 am

» NOTA DE PREMSA
por Admin Dc Abr 16, 2014 1:18 pm

» BASES del "1er Premi Rossend Arus"
por Admin Ds Abr 12, 2014 2:54 pm

» Comunicat del G.•.O.•.C.•. referent a la proclama d'adhesió de la G.•.L.•.E.•. a la Monarquia Espanyola
por Admin Dc Mar 26, 2014 3:28 pm

» CATALANS EN LA MAÇONERIA
por Admin Dg Mar 09, 2014 1:41 am

» COMUNICAT DEL GOC SOBRE LES DECLARACIONS DE LA CONFERÈNCIA EPISCOPAL ESPAÑOLA
por Admin Dt Des 17, 2013 1:28 pm

» Risto m'ha parlat!
por guerome Dl Nov 11, 2013 12:16 pm

» El G.O.C. rep el Premi Nacional PRESIDENT LLUÍS COMPANYS
por turandot Ds Nov 09, 2013 9:52 pm

» NO N'HI HA PROU.
por Admin Ds Jul 27, 2013 7:05 pm

Compañeros
Crear foro
Novembre 2024
DlDtDcDjDvDsDg
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930 

Calendari Calendari


10 estratègies de manipulació a través dels mitjans de Noam Chomsky

Ir abajo

10 estratègies de manipulació a través dels mitjans de Noam Chomsky Empty 10 estratègies de manipulació a través dels mitjans de Noam Chomsky

Missatge  guerome Dg Mar 24, 2013 9:23 pm

He trobat això que penso que pot interessar i encara que està escrit fa uns anys, la darrera part de la ESTRATÈGIA SEGONA sembla que ha sortit de forn fa un parell de dies :-):

El lingüista Noam Chomsky va elaborar una llista de "10 Estratègies de Manipulació a través dels mitjans” que es fan servir per aconseguir-ho:

1. L'estratègia de la distracció
L'element primordial del control social és l'estratègia de la distracció que consisteix a desviar l'atenció del públic dels problemes importants i dels canvis decidits per les elits polítiques i econòmiques, mitjançant la tècnica del diluvi o inundació de contínues distraccions i d'informacions insignificants.
L'estratègia de la distracció és igualment indispensable per impedir al públic
interessar-se pels coneixements essencials, en l'àrea de la ciència, l'economia, la psicologia, la neurobiologia i la cibernètica. "Mantenir l'Atenció del públic distreta, lluny dels veritables problemes socials, captivada per temes sense importància real. Mantenir al públic ocupat, ocupat, ocupat, sense cap temps per pensar que va de tornada a la granja, com els altres animals (cita del text 'Armes silencioses per a guerres tranquil · les) ".

2. Crear problemes i després oferir solucions.
Aquest mètode també és anomenat "Problema-reacció-solució". Es crea un problema, una "situació" prevista per causar certa reacció en el públic, per tal que aquest segueixi el mandant de les mesures que es desitja fer acceptar. Per exemple: deixar que es desenvolupi o s'intensifiqui la violència urbana, o organitzar atemptats sagnants, per tal que el públic sigui el demandant de lleis de seguretat i polítiques en perjudici de la llibertat. O també: crear una crisi econòmica per fer acceptar com un mal necessari la reculada dels drets socials i el desmantellament dels serveis públics.

3. L'estratègia de la gradualitat.
Per fer que s'accepti una mesura inacceptable, n'hi ha prou aplicant-la gradualment, a comptagotes, durant anys consecutius. És d'aquesta manera que condicions socioeconòmiques radicalment noves (neoliberalisme) van ser imposades durant les dècades de 1980 i 1990: Estat mínim, privatitzacions, precarietat, flexibilitat, atur en massa, salaris que ja no asseguren ingressos decents... tants canvis que haguessin provocat una revolució si haguessin estat aplicades d'un sol cop.

4. L'estratègia de diferir.
Una altra manera de fer acceptar una decisió impopular és la de presentar-la com "dolorosa i necessària", obtenint l'acceptació pública, en el moment, per a una aplicació futura.
És més fàcil acceptar un sacrifici futur que un sacrifici immediat. Primer, perquè l'esforç no és emprat immediatament. Després, perquè el públic, la massa, té sempre la tendència a esperar ingènuament que "tot anirà millorar demà "i que el sacrifici exigit podrà ser evitat. Això dóna més temps al públic per acostumar-se a la idea del canvi i d'acceptar-la amb resignació quan arribi el moment.

5. Dirigir-se al públic com a criatures de poca edat.
La majoria de la publicitat dirigida al gran públic utilitza discursos, arguments, personatges i entonacions particularment infantils, moltes vegades pròxims a la debilitat mental, com si l'espectador fos una criatura de poca edat o deficient mental. Com més s'intenta buscar enganyar a l'espectador, més es tendeix a adoptar un to infantilitzant. Per què? "Si un es dirigeix ​​a una persona com si ella tingués l'edat de 12 anys o menys, llavors, per raó de la suggestionabilitat, ella tendirà, amb certa probabilitat, a una resposta o reacció també desproveïda d'un sentit crític, com la d'una persona de 12 anys o menys d'edat (veure "Armes silencioses per guerres tranquil · les) "

6. Utilitzar l'aspecte emocional molt més que la reflexió.
Fer ús de l'aspecte emocional és una tècnica clàssica per causar un curt circuit en l'anàlisi racional, i
finalment al sentit crític dels individus. D'altra banda, la utilització del registre
emocional permet obrir la porta d'accés a l'inconscient per a implantar o empeltar idees, desitjos, pors i temors, compulsions, o induir comportaments ...

7. Mantenir al públic en la ignorància i la mediocritat.
Fer que el públic sigui incapaç de comprendre les tecnologies i els mètodes utilitzats per al seu control i la seva esclavitud. "La qualitat de l'educació donada a les classes socials inferiors ha de ser la més pobre i mediocre possible, de manera que la distància de la ignorància que planeja entre les classes inferiors i les classes socials superiors sigui i romangui impossible d'assolir per a les classes inferiors (veure 'Armes silencioses per a guerres tranquil · les) ".

8. Estimular el públic a ser complaent amb la mediocritat.
Promoure el públic a creure que és moda el fet de ser estúpid, vulgar i inculte ...

9. Reforçar la autoculpabilitat.
Fer creure a l'individu que és només ell el culpable
de la seva pròpia desgràcia, per causa de la insuficiència de la seva intel·ligència , de les seves capacitats, o dels seus esforços. Així, en lloc de rebel · lar-se contra el sistema econòmic, l'individu s'auto invalida i es culpa, el que genera un estat depressiu, un dels efectes de la qual, és la inhibició de la seva acció. I, sense acció, no hi ha revolució!

10. Conèixer als individus millor del que ells mateixos es coneixen.
En el transcurs dels últims 50 anys, els avenços accelerats de la ciència han generat una creixent bretxa entre els coneixements del públic i aquells posseïts i utilitzats per les elits dominants. Gràcies a la biologia, la neurobiologia i la psicologia aplicada, el "sistema" ha gaudit d'un coneixement avançat de l'ésser humà, tant de forma física com psicològicament. El sistema ha aconseguit conèixer millor a l'individu comú del que ell es coneix a si mateix. Això significa que, en la majoria dels casos, el sistema exerceix un control major i un gran poder sobre els individus, més gran que el dels individus sobre si mateixos.
guerome
guerome

Nombre de missatges : 12
Fecha de inscripción : 22/11/2009

Tornar a dalt Ir abajo

Tornar a dalt

- Temas similares

 
Permisos d'aquest fòrum:
No pots respondre a temes en aquest fòrum